FAQs Tariefwijziging

Hoe kan ik mijn tarief wijzigen?

Wijzigen van tarief

Je kan van tarief veranderen dor dit aan te vragen via het klantenportaal

  • Jouw tarief wijzigen kan één keer per maand 
  • Het voorschotbedrag wordt automatisch aangepast bij jouw eerstvolgend factuur

Van variabel naar dynamisch

Om gebruik te kunnen maken van het dynamische tarief zijn er drie zaken nodig:

  1. Een digitale meter
  2. Meetregime SMR3 (Slimme Meter Regime 3) die elke vijftien minuten jouw verbruiksgegevens uitleest en automatisch doorstuurt naar de energieleverancier
  3. Jouw toestemming om over die gedetailleerde gegevens te mogen beschikken. 

Gratis jouw digitale meter

Wil je jouw analoge meter laten vervangen door een digitale? Vraag hieronder bij netbeheerder Fluvius de plaatsing van jouw gratis digitale meter aan.


Hoe weet ik of mijn digitale meter SMR1 of SMR3 meetregime hanteert?

Je vindt deze informatie steeds op jouw factuur.


Thank you for your feedback

Veelgestelde vragen startpagina