FAQs
Tariefwijziging
Hoe kan ik mijn tarief wijzigen?
Wijzigen van tarief
Je kan van tarief veranderen dor dit aan te vragen via het klantenportaal
- Jouw tarief wijzigen kan één keer per maand
- Het voorschotbedrag wordt automatisch aangepast bij jouw eerstvolgend factuur
Van variabel naar dynamisch
Om gebruik te kunnen maken van het dynamische tarief zijn er drie zaken nodig:
- Een digitale meter
- Meetregime SMR3 (Slimme Meter Regime 3) die elke vijftien minuten jouw verbruiksgegevens uitleest en automatisch doorstuurt naar de energieleverancier
- Jouw toestemming om over die gedetailleerde gegevens te mogen beschikken.
Gratis jouw digitale meter
Wil je jouw analoge meter laten vervangen door een digitale? Vraag hieronder bij netbeheerder Fluvius de plaatsing van jouw gratis digitale meter aan.
Hoe weet ik of mijn digitale meter SMR1 of SMR3 meetregime hanteert?
Je vindt deze informatie steeds op jouw factuur.